In Dialog is het mogelijk om rollen toe te wijzen aan gebruikers. Hieronder leggen we uit welke rollen er zijn en welke mogelijkheden deze bieden.
Wil je een gebruiker bepaalde rechten geven, maar weet je niet zeker welke rol je hiervoor moet gebruiken? Stuur dan een mail naar support@dialog.nl. Wij denken graag met je mee.
Leidinggevende:
Een leidinggevende heeft verschillende rechten waarmee die de medewerkers uit zijn of haar team kan ondersteunen. Een leidinggevende kan:
- Kan de doelen van de medewerkers inzien en zien hoe zij hierop reflecteren. De leidinggevende kan ook notities schrijven bij deze doelen en zelf doelen aanmaken voor de medewerkers. De leidinggevende kan ook de persoonlijke plannen van medewerkers goedkeuren (als jullie deze instelling aan hebben staan).
- Kan ontvangen feedback van de medewerker inzien, mits deze niet afgeschermd is door de medewerker. De leidinggevende kan ook aan andere medewerkers feedback vragen over de medewerker waar hij of zij leiding aan geeft.
- Kan bespreekpunten, gespreksnotities en privénotities schrijven op de pagina van de medewerkers.
- Schrijft de evaluatie voor de medewerker en rond de evaluatie uiteindelijk ook af (definitief maken).
- Maakt jouw organisatie gebruik van spontane evaluaties? Dan kan de leidinggevende op ieder moment een evaluatie voor de medewerker starten.
- Kan teamdoelen aanmaken en kan de teaminstellingen van deze teams aanpassen.
- Schrijft de talent review en kalibratie over de medewerkers en kan rapportages van zijn of haar eigen team(s) inzien.
- Heeft inzichten in de Engagement antwoorden en scores voor het team waar de leidinggevende rol aan gekoppeld is.
Leidinggevende (geen inzicht in Engagement):
Een leidinggevende met deze rol heeft dezelfde rechten als een leidinggevende met de rol 'Leidinggevende' met uitzondering van de inzichten in Engagement.
Onderliggende teams bekijken:
Deze rol is aanvullend bij de leidinggevende rol te gebruiken. Met deze aanvullende rol kan een leidinggevende ook:
- De doelen en evaluaties inzien van medewerkers in alle onderliggende teams.
- Heeft inzichten in de Engagement antwoorden en scores voor alle onderliggende teams.
Wil je deze rol gebruiken zonder dat diegene ook leidinggevende is van het team? Mail dan naar support@dialog.nl zodat we samen kunnen kijken hoe we het het beste voor je kunnen instellen.
Onderliggende teams bekijken (geen inzicht in Engagement):
Deze rol is aanvullend bij de leidinggevende rol te gebruiken. Maar heeft geen inzichten in de engagement antwoorden en scores.
Onderliggende teams evalueren:
Deze rol is aanvullend bij de leidinggevende rol te gebruiken. Wil je deze rol gebruiken zonder dat diegene ook leidinggevende is van het team? Mail dan naar support@dialog.nl zodat we mee kunnen kijken hoe we het het beste voor je kunnen instellen. Met deze aanvullende rol kan een leidinggevende ook:
- De evaluaties schrijven voor medewerkers uit alle onderliggende teams. Deze leidinggevende maakt vervolgens ook de evaluaties definitief.
Het verschil tussen deze rol en de 'Evaluator (onderliggende teams)' rol is dat dit een aanvullende rol voor een leidinggevende is terwijl de 'Evaluator (onderliggende teams) los te gebruiken is.
Evaluator:
Een evaluator heeft verschillende rechten waardoor hij of zij mee kan schrijven bij de evaluaties van de medewerkers. Wanneer een evaluator aan een persoon of team is gekoppeld, kan de evaluator:
- De doelen van de medewerker(s) inzien en zien hoe zij hierop reflecteren.
- De ontvangen feedback van de medewerker(s) inzien, mits deze niet afgeschermd zijn voor collega's.
- Kan meeschrijven aan de evaluatie van de medewerkers. De evaluator kan de evaluatie niet definitief maken.
Inzicht in evaluaties (onderliggende teams):
Deze rol geeft een gebruiker de mogelijkheid om de doelen, reflecties, feedback, en evaluaties van alle onderliggende teams in te zien.
Systeembeheerder en Superbeheerder:
De Systeembeheerder en Superbeheerder zijn rollen die gebruikt worden voor de interne beheerders van jullie platform. Een interne beheerder heeft alle inzichten in jullie platform.
Het verschil tussen de Systeembeheerder en de Superbeheerder is dat de systeembeheerder niet de doelen, reflecties, of evaluaties van alle medewerkers kan inzien. De Superbeheerder kan dit wel. Beiden rollen geven alleen geen inzicht in de ontvangen feedback van de medewerkers.
Coach:
Maken jullie gebruik van de coachfunctionaliteit? Dan kan een medewerker een eigen coach aanwijzen. Een coach:
- Kan de doelen van de medewerkers en de bijbehorende reflecties inzien. Een coach kan ook notities schrijven bij deze doelen.
- Kan ontvangen feedback van de medewerker inzien, mits deze niet afgeschermd is.
Coördinator:
Een coördinator heeft verschillende rechten waarmee die de medewerkers kan ondersteunen. Een coördinator kan:
- De doelen van de medewerkers inzien en zien hoe zij hierop reflecteren. De coördinator kan ook notities schrijven bij deze doelen en zelf doelen aanmaken voor de medewerkers.
- Het schrijven en inzien van de gespreksnotities (tussen leidinggevende en medewerker).
- Ontvangen feedback van de medewerker inzien, mits deze niet afgeschermd is.
- Aan andere medewerkers feedback vragen over de medewerker waar diegene coördinator van is.
- Teamdoelen aanmaken en kan de teaminstellingen van deze teams aanpassen.
- De inzichten zien van de Engagement antwoorden en scores van het team waar de rol aan gekoppeld is.
Coördinator (geen inzicht in engagement):
Deze rol geeft een gebruiker alle coördinator rechten met uitzondering van de inzichten in engagement.
Coördinator (onderliggende teams):
Deze rol geeft een gebruiker de coördinator rechten voor het team waar de rol aan gekoppeld is en voor alle onderliggende teams.
Coördinator (onderliggende teams - geen inzicht in Engagement):
Deze rol geeft een gebruiker de coördinator rechten voor het team waar de rol aan gekoppeld is en voor alle onderliggende teams, met uitzondering van de inzichten in engagement.
Evaluator en eindbeoordelaar
Deze rol heeft dezelfde rechten als de rol van Evaluator. Echter wordt de gebruiker met deze rol ook eindbeoordelaar, wat betekent dat diegene verantwoordelijk is voor het definitief maken van de evaluatie.
Evaluator en eindbeoordelaar (onderliggende teams):
Deze rol geeft de medewerker de Evaluator rechten voor het team waar de rol aan gekoppeld is en voor alle onderliggende teams. De gebruiker met deze rol wordt hiermee ook verantwoordelijk voor het definitief maken van de evaluaties van het gekoppelde team en de onderliggende teams.
Evaluator (onderliggende teams):
Deze rol geeft een gebruiker de evaluator rechten voor het team waar de rol aan gekoppeld is en voor alle onderliggende teams.
Het verschil tussen deze rol en de 'Onderliggende teams evalueren' rol is dat deze rol los te gebruiken is terwijl de 'Onderliggende teams evalueren' rol een aanvullende rol is voor een leidinggevende.
Inzicht in engagement:
Deze rol geeft een gebruiker inzichten in de Engagement antwoorden en scores van dat team in te zien op het Inzicht - Engagement tabblad.
Inzicht in engagement (onderliggende teams):
Deze rol geeft een gebruiker inzichten in de Engagement antwoorden en scores van dat team en alle onderliggende teams in te zien op het Inzicht - Engagement tabblad.
Inzicht in rapportages:
Deze rol geeft een gebruiker de mogelijkheid om de doelen- en feedbackrapportage van dat team in te zien op het Inzicht-tabblad.
Inzicht in rapportages (onderliggende teams):
Deze rol geeft een gebruiker de mogelijkheid om de doelen- en feedbackrapportage van dat team en alle onderliggende teams in te zien op het Inzicht-tabblad.
Inzicht in evaluatie rapporten:
Deze rol geeft een gebruiker inzichten in de evaluatie rapportage. Met deze rol heb je geen inzichten in de geschreven evaluaties.
Inzicht in evaluatie rapporten (onderliggende teams):
Deze rol geeft een gebruiker inzichten in de evaluatie rapportage, ook van onderliggende teams. Met deze rol heb je geen inzichten in de geschreven evaluaties.
Teamlid:
Deze rol geeft een gebruiker de mogelijkheid om de doelen, reflecties, en feedback in te zien, mits deze opengesteld zijn voor collega's.
Teamlid (onderliggende teams):
Deze rol geeft een gebruiker de mogelijkheid om de doelen, reflecties, en feedback in te zien mits deze opengesteld zijn voor collega's. Deze rechten gelden voor het team waar de rol aan gekoppeld is en alle onderliggende teams.