Hoe wijzig ik de instellingen van een medewerker?

Als beheerder heb je de mogelijkheid om de instellingen van een aan te passen. Je kunt op de volgende manier naar de instellingen van een medewerker gaan.

1. Klik op Team.

2. Klik op Medewerkers.

3. Zet de medewerkersfilter op 'Iedereen'. Je krijgt nu alle medewerkers uit jouw organisatie te zien.

4. Zoek de medewerker van wie je de instellingen wilt inzien of wijzigen en klik op de drie puntjes aan de rechterkant.

5. Klik op Instellingen.

instellingen_medewerker_1.png

 

Je komt vervolgens op de instellingenpagina van de medewerker uit. Je kunt hier de volgende instellingen aanpassen:

Persoonsgegevens

Je kunt hier de persoonlijke instellingen van de medewerker aanpassen. Het belangrijkste dat je hier kan aanpassen zijn de gebruikersnaam en e-mailadres. Deze gebruikt de medewerker om in te loggen en de gebruikersnaam en e-mailadres moeten hetzelfde zijn. Wanneer medewerkers aangeven dat ze niet kunnen inloggen, dan kun je hier controleren met welk e-mailadres zij in Dialog geregistreerd zijn. Vervolgens pas je zowel de gebruikersnaam als het emailadres aan naar het juiste emailadres. Vergeet vervolgens niet op 'Opslaan' te klikken.

Heeft jouw organisatie een koppeling met Single Sign On? Dan kan het zijn dat de velden van de voor- en achternaam van de medewerker grijs gekleurd zijn en dat je deze niet kunt aanpassen. In de koppeling staat dan ingesteld dat de voor- en achternaam automatisch uit het organisatieaccount overgenomen worden.

mceclip0.png

Berichtinstellingen

In de berichtinstellingen kun je inzien hoe vaak medewerkers herinnerd worden aan hun persoonlijk plan en welke berichten ze ontvangen over evaluaties. Je kunt dit als beheerder aanpassen, maar dit kan de medewerker ook altijd zelf instellen.

mceclip1.png

Team(s)

Je kunt op deze plek het team van de medewerker wijzigen. Je kunt de medewerker hier aan een nieuw team toevoegen. Dit doe je door op '+ Voeg een team toe' te klikken en vervolgens in de dropdown het team te selecteren. Je kunt de medewerker ook uit een team verwijderen. Dit doe je door op het kruisje aan de rechterkant van het team te klikken.

Het is mogelijk voor een medewerker om in meerdere teams te zitten. In dit geval kun je een van deze teams kiezen als primaire team. Dit betekent dat de medewerker de instellingen en evaluaties van dat team heeft. Je kunt het primaire team kiezen door op het huisje aan de rechterkant van het team te klikken.

Heeft jouw organisatie een koppeling met een HR-systeem en zijn de teams gesynchroniseerd met Dialog? Dan hoef je de wijzigingen in teams van de medewerkers niet handmatig door te voeren. Dit wordt automatisch voor je gedaan door de koppeling. 

mceclip2.png

Functie(s)

Wanneer een medewerker een nieuwe functie krijgt, kun je dat op hier wijzigen. Je koppelt eerst de nieuwe functie door op '+ Voeg een functie toe' te klikken en de nieuwe functie van de medewerker te selecteren. Vervolgens kun je de oude functie loskoppelen via het kruisje aan de rechterkant. Je ziet vervolgens dat de oude functie inactief is gemaakt en tot wanneer de medewerker deze functie gehad heeft. 

Heeft jouw organisatie een koppeling met een HR-systeem en zijn de functies gesynchroniseerd met Dialog? Dan hoef je de functiewijzigingen niet handmatig te doen. Dit wordt automatisch voor je gedaan door de koppeling.

mceclip3.png

Wachtwoord wijzigen

Als jouw organisatie geen koppeling met Single Sign on heeft, dan kun je hier als beheerder het wachtwoord voor jouw medewerkers wijzigen. Dit doe je door eerst jouw eigen wachtwoord in te vullen en vervolgens het nieuwe wachtwoord dat je voor de medewerkers wilt instellen. Klik vervolgens op 'Wijzig wachtwoord' om het nieuwe wachtwoord op te slaan.

Als jouw organisatie wel een koppeling met Single Sign on heeft, dan zal dit kopje niet bij de instellingen van de medewerkers tonen. Dit komt omdat de medewerkers van jouw organisatie kunnen inloggen met hun organisatie account en dus geen apart wachtwoord hebben voor Dialog.

mceclip4.png

Rollen van de medewerker

Hier tonen alle rollen die de medewerker heeft. Door middel van rollen kun je een medewerker extra rechten geven in Dialog. Lees hier welke rollen we in Dialog hebben en welke rechten deze een medeweker geven.

Je kunt een medewerker een rol toekennen door eerst op '+ Voeg rollen toe' te klikken en de juiste rol te selecteren. Vervolgens kies je de medewerker of team voor wie de rol geldt. Als je hier een team selecteert, krijgt de medewerker de rechten voor het team en daarmee alle medewerkers uit dat team. Als je hier een medewerker selecteert, krijgt degene de rechten alleen voor die medewerker. Je kunt ook een rol verwijderen. Dit doe je door op het kruisje aan de rechterkant van de rol te klikken.

Heeft jouw organisatie een koppeling met een HR-systeem en zijn de rollen gesynchroniseerd met Dialog? Dan wordt de 'Leidinggevende' rol automatisch gekoppeld en verwijderd. Wanneer een rol door de koppeling toegevoegd is, wordt dit aangegeven door een ketting icoontje aan de rechterkant van de rol.

mceclip5.png

Rollen voor de medeweker

In dit overzicht tonen alle gebruikers die rollen en daarmee dus extra rechten hebben voor de medewerker. Je ziet hier welke rol een gebruiker heeft voor de medewerker waar deze rol vandaan komt. Als een gebruiker een rol heeft voor de medewerker omdat de rol gekoppeld is aan een team, dan wordt dit getoond door een hiƫrarchie icoon. Wanneer je hier met je muis overheen gaat, zie je waar deze rol aan gekoppeld is. Je kunt deze rol op de aangegeven plek terugvinden en eventueel verwijderen.

Als er een kruisje rechts naast de rol staat, dan betekent dit de rol direct gekoppeld is aan de medewerker en dus alleen voor deze medewerker geldt. Je kunt deze rol eventueel verwijderen door op het kruisje te klikken.

Je kunt op deze plek een gebruiker een rol geven voor de medewerker. Daarmee kun je de gebruiker rechten geven voor de medewerker. Je doet dit door op '+ Geef iemand toegang tot medewerker' te klikken. Vervolgens selecteer je de rol en de gebruiker die de rol mag hebben. 

mceclip6.png

Gebruiker verwijderen

Je kunt een medewerker op deze plek verwijderen uit Dialog. Lees voordat je een medewerker verwijderd altijd eerst de waarschuwing die hierbij staat. Wanneer je een medewerker verwijderd blijft het emailadres 30 dagen in onze database staan. Je kunt een medewerker dus niet direct opnieuw toevoegen. Wanneer je een medewerker per ongeluk verwijderd hebt, neem dan direct contact op met support@dialog.nl. Als de medewerker minder dan 30 dagen geleden verwijderd is, kunnen wij het account nog herstellen. Na 30 dagen is het account definitief verwijderd en kunnen we deze niet meer terughalen.

Heeft jouw organisatie een koppeling met een HR-systeem en staat hier ingesteld dat medewerkers automatisch verwijderd worden? Dan hoef je medewerkers niet handmatig te verwijderen uit Dialog. Dit doet de koppeling automatisch voor je.

mceclip7.png

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0