Wanneer je in de Engagement module al verschillende (standaard) thema's hebt staan of zelf een thema hebt toegevoegd kun je daarna een survey gaan maken en versturen.
- Klik op 'Beheer'
- Klik op 'Engagement' en daarna op 'Surveys'
- Klik op 'Plan survey in' om een nieuwe survey in te plannen
Tab 1: Planning - Geef hier de survey een naam - deze ziet de medewerker in de aankondigingsmail.
- Bepaal hier de 'startdatum'. Op deze datum krijgen alle medewerkers naar wie de survey wordt verstuurd 's ochtends om 08:00 een uitnodiging om de survey in te vullen.
- Geef hier de 'einddatum' aan. Deze datum geeft aan tot wanneer de medewerkers de survey kunnen invullen. Als er na deze einddatum geprobeerd wordt om de survey te openen zullen zij een foutmelding krijgen.
- Bepaal hier het 'Type' survey. Er zijn 2 soorten types waar je uit kunt kiezen; standaard en pulse:
Als je kiest voor 'Standaard' dan wordt de survey in één uitgestuurd en kunnen medewerkers deze invullen en na de einddatum is de survey niet meer in te vullen.
Als je kiest voor 'Pulse' dan wordt de survey niet in één keer verstuurd maar in verschillende pulses. Geef daarnaast aan hoe vaak de pulse verstuurd moet worden. Dit kan door op de dropdown te klikken onder 'Pulse frequentie' en een keuze te maken.
Let op: je kunt alleen een 'Pulse frequentie' kiezen na het invullen van de start- en einddatum. - De instelling 'Privacy' staat standaard op anoniem. Alle antwoorden worden anoniem getoond en leidinggevenden kunnen niet zien wie het antwoord heeft gegeven.
- Vink de box voor 'Herhaal deze survey' aan als je wilt dat de survey vaker verstuurd moet worden. De opties die worden gegeven zijn:
a. Wekelijks
b. Maandelijks
c. Per kwartaal
d. Halfjaarlijks
e. Jaarlijks - Vink de box voor 'Gebruik een aangepaste e-mail tekst' als je een andere of aanvullende e-mail tekst wilt gebruiken en vul die in in het verschenen veld.
- Klik op het kopje 'Thema's en vragen'
Tab 2: Thema's en vragen
- Geef bij 'volgorde' aan hoe de volgorde van de gestelde vragen moet worden.
Je kunt kiezen voor originele volgorde of random.
Let op: als je hier kiest voor random volgorde in combinatie met het type 'Pulse' dan krijgen alle medewerkers andere vragen per 'Pulse'. Zodat je op deze manier al gelijk bij de eerste pulse inzichten een overall beeld van de organisatie hebt. - Kies bij 'vragen per pagina' of er 1 vraag per scherm te zien is of 1 thema per scherm.
Als je kiest om 1 vraag per scherm krijgen de medewerkers voor iedere vraag een nieuw scherm.
Bij 1 thema per scherm krijgen ze alle vragen van één thema op het scherm te zien. - Vul in het veld het aantal vragen in die per pulse worden verstuurd.
Let op: deze optie komt alleen naar voren als je bij het kopje 'Planning' onder 'Type' hebt gekozen voor 'Pulse' - Klik op 'Voeg thema met vragen toe' klik in de balk en alle bestaande vragen en helemaal onderaan de thema's komen naar voren. Door op de vraag of thema te klikken voeg je deze toe aan de survey.
- Klik op het kopje 'Doelgroep'
Tab 3: Doelgroep
- Bepaal hier wie de survey ontvangt. Je kunt hier kiezen voor op teamniveau en op functieniveau. Kies hier het hoogste team als je de survey naar de hele organisatie wilt sturen, alle onderliggende teams zullen dan ook worden uitgenodigd om de survey in te vullen.
- Klik op 'Opslaan' als je alle gegevens hebt ingevuld.
De uitnodiging voor de survey wordt in de ochtend om 08:00 op de startdatum verstuurd.
Heb je de startdatum ingesteld op vandaag, dan wordt de survey de volgende ochtend automatisch verstuurd.