Hoe ken ik rollen toe aan een gebruiker?

Het is belangrijk voor medewerkers om te weten wie er precies toegang heeft tot welke gegevens. In Dialog bepalen jullie wie wat mag zien door middel van het toekennen van rollen.

Ga naar Teams/ Medewerkers en klik op de naam van de medewerker aan wie je een functie wilt koppelen

Ga via de 3 puntjes naar Instellingen

1. Klik op 'Team'.

2. Klik op 'Medewerkers'.

3. Klik op de 'drie puntjes'.

4. Klik op 'Instellingen'.

rollen_toekennen_1_edit.png

Scroll naar de sectie: 'Rollen van medewerker'.

In deze sectie stel je in welke rollen de medewerker heeft voor andere medewerkers of teams. Het is mogelijk om meerdere rollen toe te kennen.

5. Klik op 'Voeg rollen toe'.

rollen_toekennen_2_edit.png

6. Kies hier de rol die je aan de medewerker wilt koppelen (meerdere rollen mogelijk per medewerker).

7. Hier geef je aan voor wie (andere medewerkers of een team) deze medewerker de rol heeft.

8. Als je klaar bent klik je op 'Opslaan'.

rollen_toekennen_3_edit.png

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0