In dit artikel lees je hoe je een nieuwe competentie aanmaakt.
1. Klik op 'Beheer'
2. Klik op 'Competenties'
3. Klik op '+ Nieuwe competentie'
4. Selecteer voor welk Team de competentie geldt. Standaard kies je hier het bovenste organisatieteam.
5. Geef de competentie een naam
6. Geef de competentie een omschrijving (optioneel)
7. Als het om een kernwaarde gaat, vink dit vakje aan. Zet in dat geval [Kernwaarde] voor de naam. Een kernwaarde koppel je nooit aan een functie. Als je een functiecompetentie aanmaakt, dan vink je dit vakje niet aan.
8. Als je competenties met meerdere niveaus hebt, kun je hier de niveaus toevoegen. Onderaan dit artikel wordt meer uitgelegd over een competenties met meerdere niveaus.
9. Voeg gedragingen (gedragsvoorbeelden) toe (optioneel)
10. Klik op 'Competentie opslaan'
Competentie met meerdere niveaus
Als jouw organisatie gebruik maakt van competenties met meerdere niveaus dan ziet het aanmaken van competentie er net iets anders uit:
Om de niveaus toe te voegen, klik op '+ Voeg niveau toe', om niveaus te verwijderen klik op 'Verwijder niveau'. De verschillende niveaus krijgen automatisch de titel van de competentie met het nummer van het niveau. Je kunt de titel van een niveau aanpassen door op het pen-icoon te klikken naast de naam van het niveau. Daarnaast kun je ook nog per niveau gedragingen toevoegen.
Heeft jouw organisatie functie-specifieke competenties en wil je dat een medewerker deze competenties terugziet in Dialog? Vergeet dan niet de competenties te koppelen aan de juiste functie.