Hoe gebruik ik de doelenrapportage pagina?

Onder het tabblad 'Team' kun je verschillende overzichten terugvinden, over het gebruik van Dialog in de teams waar jij leiding aan geeft. Je komt op deze pagina via tab 'Persoonlijke plannen' en subtab 'Rapportages'. Je kunt deze pagina, samen met het teamdashboard, gebruiken om de HR-cyclus van jouw team te borgen.

In dit artikel lees je wat de verschillende diagrammen en overzichten met betrekking tot de doelen en activiteit betekenen en hoe je deze pagina kunt gebruiken.

 

Cirkeldiagrammen

Op deze pagina vind je drie cirkeldiagrammen die je inzicht geven over de doelen en activiteit van jouw medewerkers. 

Medewerkers met plan

In dit overzicht vind je informatie over hoeveel van jouw medewerkers hun eigen persoonlijke plan hebben gemaakt in Dialog. Je kunt deze diagram op de volgende manier lezen:

  • Plan geaccordeerd: Dit onderdeel toont alleen wanneer jouw organisatie ervoor gekozen heeft, dat leidinggevenden het persoonlijke plan van hun medewerkers accorderen. Het getal dat hier staat geeft vervolgens aan van hoeveel medewerkers je het persoonlijk plan al geaccordeerd hebt.
  • Plan vastgesteld: Dit geeft aan hoeveel van jouw medewerkers minimaal één persoonlijk doel gesteld heeft. 
      • Moet het persoonlijke plan van jouw medewerkers geaccordeerd worden? Dan geeft dit getal aan, voor hoe veel medewerkers je dit nog mag doen. In de lijst eronder kun je zien welke medewerkers de status 'Plan vastgesteld' hebben, en voor wie je het plan dus nog mag accorderen.
  • Geregistreerd: Dit geeft aan hoeveel van jouw medewerkers zich al geregistreerd hebben voor Dialog, maar nog geen doelen gesteld hebben. In de lijst eronder kun je zien welke medewerkers dit zijn. Zij hebben de status 'Geregistreerd'. Je kunt deze medewerkers erop aansturen om hun doelen in Dialog te zetten en hen hierbij helpen wanneer zij hier de behoefte aan hebben.
  • Uitgenodigd: Dit geeft aan hoeveel medewerkers zijn uitgenodigd voor Dialog, maar nog niet geregistreerd zijn. In de lijst eronder kun je zien welke medewerkers dit zijn. Zij hebben de status 'Uitgenodigd'. Je kunt deze medewerkers erop aansturen om aan de slag te gaan met Dialog en hun persoonlijke plan te maken.

chrome_NvXMsPM3G1.png

Aantal doelen

In dit overzicht vind je informatie over het aantal actieve doelen dat is aangemaakt door jouw medewerkers. Voltooide, gearchiveerde, of ingeplande doelen worden niet in dit overzicht meegeteld omdat dit geen actieve doelen zijn. Je vindt hier de volgende informatie:

  • Prestatiedoelen: Dit onderdeel toont het totaal aantal prestatiedoelen dat actief is in het team waar je leiding aan geeft. 
  • Ontwikkeldoelen: Dit onderdeel toont het totaal aantal ontwikkeldoelen dat actief is in het team waar je leiding aan geeft.
  • Ambitiedoelen: Dit onderdeel toont het totaal aantal ontwikkeldoelen dat actief is in het team waar je leiding aan geeft.
    * Let op: dit toont alleen als jullie gebruik maken van de Talent module. 

Het getal in de cirkeldiagram toont het totaal aantal doelen, dat actief is in het team waar je leiding aan geeft.

chrome_pwvPQHTi8D.png

Actieve medewerkers

In dit overzicht vind je informatie over hoeveel medewerkers ingelogd hebben in de afgelopen 365 dagen. Standaard staat de huidige cyclus als periode ingesteld.

  • Actief: Dit onderdeel toont het aantal medewerkers dat minstens één keer heeft ingelogd in de afgelopen 365 dagen.
  • Niet actief: Dit onderdeel toont het aantal medewerkers dat niet ingelogd heeft in de afgelopen 365 dagen. In de lijst eronder hebben deze medewerkers de status 'Niet actief'. Verder zie je in de lijst ook wanneer de laatste keer was dat een medewerker heeft ingelogd. Op deze manier heb je een overzicht van hoe actief jouw team is en kun je ze hier eventueel op aansturen.

chrome_ouJk6TL2IM.png

 

Doelen- en activiteitenoverzicht (lijstweergave)

Het doelen- en activiteitenoverzicht geeft wat meer inhoud aan de data die je diagrammen ziet. In dit overzicht zie je per medewerker of deze al een persoonlijk plan heeft, het aantal actieve doelen van deze medewerker, en wanneer hij of zij voor het laatst ingelogd heeft. Op deze manier zie overzichtelijk hoe Dialog gebruikt wordt in de teams waar jij leiding aan geeft.

Je kunt het overzicht sorteren zodat je eenvoudiger kunt zien hoe veel Dialog gebruikt wordt. Je kunt op de volgende manier in de lijst zoeken:

  1. Lijstweergave: de lijstweergave wordt links boven de lijst getoond. De lijst wordt automatisch per medewerker weergeven. Geef je leiding aan meerdere teams, dan kun je de lijst op teamweergave zetten. Op die manier krijg je inzicht in hoe actief de medewerkers per team zijn. Je kunt ook de lijst op functieweergave zetten. Zo kun je zien hoe actief medewerkers met een bepaalde functie zijn.
  2. Zoek op medewerker: ben je benieuwd of een specifieke medewerker al een plan heeft of wanneer hij of zij voor het laatst ingelogd heeft? Dan kun je in de zoekbalk de naam van de medewerker intypen zodat deze direct in de lijst toont. 
  3. Sorteren op 'medewerkers met plan': door bovenaan in de lijst op 'medewerkers met plan' te klikken, worden alle medewerkers die hun plan al geaccordeerd of vastgesteld hebben als eerste getoond. Klik je nog een keer op 'medewerkers met plan', dan worden de medewerkers die uitgenodigd zijn als eerste getoond en vervolgens de medewerkers die geregistreerd zijn. Op deze manier kun je eenvoudig zien welke medewerkers al een plan hebben en welke nog niet.
  4. Sorteren op het aantal doelen: door bovenaan in de lijst op 'Aantal doelen' te klikken, wordt de lijst gesorteerd op het aantal doelen. De medewerkers met de meeste doelen worden dan bovenaan getoond. Klik je nog een keer op 'Aantal doelen', dan worden de medewerkers met de minste doelen als eerste getoond.
  5. Sorteren op 'actieve medewerkers': ben je benieuwd wanneer je medewerkers voor het laatst ingelogd hebben? Dan kun je dit overzichtelijk maken door bovenaan in de lijst op 'actieve medewerkers' te klikken. Vervolgens wordt de lijst gesorteerd op het laatste moment dat een medewerker heeft ingelogd. Klik je nog een keer op 'actieve medewerkers', dan worden de medewerkers die het langst geleden hebben ingelogd als eerste. Zo zie je hoe recent je medewerkers Dialog nog gebruikt hebben en kun je hier eventueel op aansturen in je team. 

Pagina filteren

De kunt de data van de gehele pagina filteren zodat je gerichte overzichten kunt terugvinden. Je kunt meerdere filters tegelijkertijd gebruiken. Je kunt de volgende filters toepassen:

  1. Periode: je kunt filteren op een cyclus of op een zelf ingestelde periode. Dan gaan alle statistieken in de overzichten over de geselecteerde cyclus of periode. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen zien hoe actief je medewerkers in afgelopen maand waren.
  2. Teams: geef je leiding aan meerdere teams, dan kun je filteren op bepaalde teams. Dan gaan alle statistieken in de overzichten over de geselecteerde teams.
  3. Functies: ten slotte kun je ook filteren op bepaalde functies. Dan gaan alle statistieken in de overzichten over de geselecteerde functies.

 

Benieuwd naar andere artikelen die je kunnen helpen bij het ondersteunen van jouw team, lees dan eens onderstaande artikelen:

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0