Handleiding voor een koppeling met Cobra

Deze handleiding bevat alle informatie over het opzetten van een Cobra integratie met Dialog. Tijdens het doorlopen van deze handleiding verzamel je gegevens. In de laatste stap noteer je deze in een tabel en verstuur je deze naar je Customer Succes Manager.

Let op: voor deze integratie moet de organisatie de dienst Cobra API afgenomen hebben. Dit is een extra module van Cobra waar aanvullende kosten voor in rekening gebracht worden.

 

Stap 1 - Cobra API

Ga in het beheer menu van Cobra en vervolgens naar 'Cobra diensten' en zoek hier op de dienst Cobra API

mceclip0.png

Stap 2 - API URL opslaan

Ga hier naar het tabblad Rollen. Kopieer hier de API URL en voeg deze toe in de tabel in stap 6 van deze handleiding.

mceclip1.png

Stap 3 - API client toevoegen

  • Klik op Cobra API client toevoegen
  • Bij de Client weergavenaam vul je in: Dialog
  • De start- en einddatum mag je leeg laten.
  • Druk op de knop Client secret aanmaken
  • In het scherm zie je nu de Client-Identifier (loginnaam) en een Client-Secret (wachtwoord). Met de kopieerknoppen kun je deze kopiĆ«ren en invullen in de tabel in stap 6.

Let op: de Client-Secret in het scherm wordt om privacy redenen NIET opgeslagen. Vergeet dus niet om deze -voordat je op Opslaan klikt- te kopiƫren.
NB: de Client-Identifier is na opslaan nog wel te zien.

mceclip2.png

Stap 4 - Endpoints open zetten

Autoriseer nu de volgende endpoints

  • Department - GET
  • Function - GET
  • Person - GET
    • Expand op EmailAddresses, CurrentEmployments
  • DocumentGroup - GET
  • Person Document - POST

mceclip3.png

Klik vervolgens op Opslaan.

 

Stap 5 - Uploaden evaluaties (optioneel)

Dialog kan afgeronde evaluaties uploaden naar het medewerkersdossier in Cobra. Maak hiervoor een Document group aan in Cobra en activeer deze.

Vul de naam/type van de aangemaakte document group in de tabel van stap 6.

 

Stap 6 - Versturen gegevens

Tijdens het doorlopen van deze handleiding heb je gegevens verzameld. Vul deze in in onderstaande tabel en verstuur deze informatie naar je Customer Succes Manager.

API URL (stap 2)  
Client-Identifier (stap 3)  
Client-secret (stap 3)  
Document Group name  

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0