Wat betekenen de verschillende evaluatie statussen en hoe pas ik deze aan?

Interne beheerders en leidinggevenden kunnen de status van een evaluatie aanpassen. In dit artikel lees je wat iedere status betekent en hoe je de evaluatie status als beheerder kunt aanpassen.

 

Evaluatie statussen

Open
De evaluatie is nog niet definitief gemaakt door de leidinggevende. Zowel de medewerker als de leidinggevende kunnen de evaluatie nog versturen of wijzigen.

 

Wacht op akkoord

De evaluatie is definitief gemaakt door de leidinggevende, maar is nog niet goedgekeurd door de medewerker en/of leidinggevende(n).

Deze status is alleen van toepassing wanneer is ingesteld dat een evaluatie goedgekeurd moet worden.

 

Afgerond

De evaluatie is definitief gemaakt en (indien van toepassing) goedgekeurd door de medewerker en leidinggevende(n). De evaluatie is hiermee volledig afgerond.

 

Gesloten

Wanneer een evaluatie niet plaatsvindt en niet ingevuld hoeft te worden, dan kun je de evaluatie sluiten. Dit is een handmatige actie die door zowel de beheerder als de leidinggevende gedaan kan worden. 

Deze status gebruik je bijvoorbeeld wanneer een medewerker afwezig is vanwege ziekte of verlof, of net in dienst is gekomen en geen evaluatiegesprek heeft

 

Aanpassen van de evaluatie status

  1. Klik op de tab 'Organisatie'
  2. Klik op 'Evaluaties'
  3. Ga met je muis over de medewerker en klik op de 3 puntjes
  4. Klik op 'Wijzig evaluatie status'
  5. Er opent een pop-up, hier kun je kiezen voor de statussen 'Afgerond, Sluit, Akkoord' als een evaluatie de status open heeft. Kies de status 'Heropen' als de evaluatie is afgerond of gesloten. 
  6. Klik op de knop 'Wijzig status' om de wijziging te bevestigen
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0