In dit artikel staat een voorbeeld van een medewerkersonderzoek via Dialog en hoe een medewerker dit kan invullen.
Medewerkers ontvangen een e-mail met daarin de link naar het onderzoek. Klik op 'Nu invullen' om direct naar het onderzoek te gaan. Om het zo eenvoudig mogelijk te maken, hoeven medewerkers dus niet in te loggen in Dialog.
Let op: iedere medewerker ontvangt een eigen unieke link. Het is belangrijk dat deze link niet wordt doorgestuurd of gedeeld binnen de organisatie. Dit kan enorme gevolgen hebben voor de resultaten.
Na het klikken op 'Nu invullen', kom je uit op het startscherm van het onderzoek. Je ziet hier de naam van het onderzoek, hoeveel vragen worden gesteld en een schatting van hoelang het invullen duurt. Klik op 'Start onderzoek' om te beginnen.
Bij het instellen van het onderzoek kun je kiezen om 1 vraag per pagina te stellen of 1 thema per pagina. Op basis van je keuze ziet het invullen van het onderzoek er anders uit.
1. Je kunt een score geven op de vraag en een toelichting geven.
2. Als jouw organisatie ook gebruikt maakt van de Performance module van Dialog, dan kunnen medewerkers ervoor kiezen om een vraag en gegeven antwoord toe te voegen als privé bespreekpunt. Dan kunnen ze dit later met een leidinggevende bespreken.
3. Via 'Volgende' ga je naar de volgende pagina
De medewerkers hebben ook de mogelijkheid een vraag over te slaan. Voor het verzenden worden ze herinnert aan dat niet alle vragen zijn ingevuld.
4. Via het kruisje linksboven sluit je de het onderzoek. De antwoorden worden altijd tussentijds opgeslagen. Via de link in de email of de banner in het account kan een medewerker later weer naar het onderzoek teruggaan.
1 vraag per pagina
1 thema per pagina
Wanneer alle vragen zijn ingevuld kan de medewerker de antwoorden versturen. Hier benadrukken we nog eens dat de gegeven antwoorden anoniem en niet te herleiden zijn.
Vervolgens komt de medewerker op het bedankscherm uit. En kan hier direct inloggen of registreren voor Dialog. En kan de medewerker zijn/haar eigen antwoorden zien in zijn/haar dashboard.