Hoe beheer ik de vragenset

De vragenset in Dialog is opgedeeld in thema's. Bij ieder thema kun je vragen toevoegen die betrekking hebben tot dit thema. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je deze thema's en vragen kunt beheren.

 

Thema's beheren

Je kunt nieuwe thema's toevoegen of bestaande thema's aanpassen. Dit werkt op dezelfde manier.

1. Klik op Beheer.

2. Klik op Engagement (of Betrokkenheid). Je komt automatisch bij je vragenset uit met alle thema's die je al hebt.

3. Om een nieuw thema aan te maken, klik je op '+ Nieuw thema'

4. Om een bestaand thema te bewerken, klik je op de drie puntjes rechts van het thema en vervolgens op 'Bewerken'.

mceclip0.png

 

Je kunt de volgende onderdelen toevoegen aan het thema:

1. De naam van het thema. Als het thema een lange naam heeft, kun je ook een korte naam toevoegen. Deze wordt dan getoond wanneer de lange naam niet past.

2. Het bovenliggende thema. Is het thema een subthema die onder een ander thema hangt? Dan kun je hier aangeven welk onder welk hoofdthema dit thema hoort. Valt dit thema niet onder een ander thema, dan laat je dit veld leeg.

3. De vragen die bij het thema horen. Hieronder leggen we uit hoe je vragen kunt beheren.

Let op: Het onderdeel 'Omschrijving' mag je leeg laten. Deze wordt (nog) niet gebruikt in het platform.

Vragen beheren

Je kunt bij ieder thema aangeven welke vragen hierbij horen. Tijdens de implementatie heb je al een vragenset opgebouwd. Deze kun je zelf beheren, waarbij je vragen kunt toevoegen of verwijderen bij een thema.

Let op! Pas een vraagstelling niet aan. Dit heeft effect op historische resultaten van eerdere surveys. Als je een bestaande vraag wilt wijzigen, voeg dan een nieuwe vraag toe en verwijder de oude vraag. 

Om een vraag toe te voegen, klik je op '+ Voeg een vraag toe'. Je hebt vervolgens de mogelijkheid om een vraag te kiezen die al bij een ander thema staat. Of je voegt een volledig nieuwe vraag toe. Dit doe je als volgt.

1. Vul de vraag in. We raden aan om de vraag ook in het Engels toe te voegen. Dit kun je doen door op het vlaggetje te klikken. Maken jullie gebruik van nog meer talen? Vertaal de vraag dan ook in die talen.

2. Selecteer de rating waarop de medewerker de vraag scoort. De standaard score die gebruikt wordt is de '5-puntschaal, helemaal oneens - helemaal eens'. Deze vind je door op 'toon alle schalen' te klikken en vervolgens naar beneden te scrollen. 

Heeft jouw vraag een negatieve lading (bijvoorbeeld: Ik ervaar een te hoge werkdruk'), dan gebruik je de aflopende schaal. Deze staat ook in het overzicht met ratings. Bij deze schaal wordt de achterliggende score omgedraaid (Helemaal eens geeft bijvoorbeeld de laagste score).

Let op: het gebruik maken van afwijkende ratings kan de uiteindelijke scores beïnvloeden. 

3. Geef aan wat voor type vraag het is. Je kunt hier altijd Engagement kiezen.

4. Als je alles hebt ingevuld klik je op Opslaan.

5. Als je alle vragen bij het thema hebt bewerkt, klik je opnieuw op Opslaan om je wijzigingen op te slaan.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0