Hoe verstuur ik een medewerkersonderzoek in Dialog?

Als beheerder van jouw organisatie kun je op de volgende manier een medewerkersonderzoek versturen via Dialog.

1. Klik op 'Beheer'

2. Klik op 'Onderzoeken'

3. Klik op '+ Plan onderzoek in'

 

Het plannen van het onderzoek doe je in 3 stappen: Planning, Thema's & vragen, en de Doelgroep.

Planning

De planning van het onderzoek bepaal je als volgt:

  • Naam: vul hier de naam van het onderzoek in. Dit is ook de naam die medewerkers zien wanneer ze het onderzoek invullen.
  • Startdatum: op de startdatum wordt de aankondigingsmail naar de medewerkers verstuurd. Deze wordt altijd rond 08:00 verstuurd.
    • Let op: Heb je de survey op de datum van vandaag ingesteld en is het later dan 08:00 uur, dan wordt de aankondigingsmail pas de volgende ochtend verstuurd. 
  • Einddatum: Op de einddatum sluit het onderzoek en kan deze niet meer worden ingevuld. 
    • Let op: dit betekent dus dat als de einddatum op 31 januari staat, 30 januari de laatste dag is dat het onderzoek kan worden ingevuld.
  • Type: er zijn twee type onderzoeken die je kunt sturen. Een standaard en een pulse onderzoek. 
    • Standaard: alle vragen die je hebt geselecteerd bij 'Thema's & vragen' worden in een keer gesteld in het onderzoek. Dit is de meest voorkomende manier van onderzoeken sturen.
    • Pulse: alle vragen die je hebt geselecteerd bij 'Thema's & vragen' knip je op in een aantal kleinere pulses. Als je pulse onderzoeken wilt doen, neem dan contact op met support@dialog.nl. Dan helpen we je graag om dit juist in te stellen.
  • Herhalen van het onderzoek: als je dit selecteert, dan wordt het onderzoek periodiek automatisch herhaalt. In de meeste gevallen kun je dit uit laten.
  • Gebruik een aangepaste e-mail tekst: Als je dit selecteert, kun je zelf het onderwerp en de tekst schrijven die gebruikt wordt in de aankondigingsmail van het onderzoek. 
    • Let op: als je anderstalige medewerkers hebt, schrijf de tekst in ieder geval ook in het Engels. Dit doe je door het vlaggetje naar het Engels te zetten. 
    • Dit is ook de tekst die gebruikt wordt bij de herinneringsmails die je verstuurt. Lees hier hoe je deze optimaal gebruikt.

Thema's & vragen

Op dit tabblad voeg je de vragen toe die je wilt stellen in het onderzoek. Je kunt hier vragen kiezen die in je vragenset staan. Wil je deze vragenset uitbreiden? Lees dan hier hoe je de vragenset beheert.

De vragen staan per thema gerangschikt. Selecteren kan eenvoudig door een vraag aan te vinken.

Verder kun je aangeven of de vragen in de aangegeven volgorde wilt stellen, of in willekeurige volgorde. En of een medewerker bij het invullen 1 vraag per pagina te zien krijgt, of een heel thema per pagina (met alle vragen uit het thema). Bij kleinere onderzoeken (< 40 vragen) raden we aan om 1 vraag per pagina te gebruiken. Bij grotere onderzoeken (>40 vragen) raden we aan om 1 thema per pagina te gebruiken. In dit artikel lees je hoe dit er voor een medewerker uitziet. 

Doelgroep

Op deze pagina bepaal je naar wie je het onderzoek verstuurt. Je kunt deze versturen naar specifieke teams of functies. De meest gebruikte manier is om onderzoeken te versturen naar specifieke teams. Wanneer je deze optie aanklikt, zie je de organisatiestructuur. Wanneer je het bovenste team aanklikt, wordt het onderzoek naar de hele organisatie gestuurd. Je kunt hier dus ook specifieke teams uitsluiten van het onderzoek.

Wanneer je alle stappen hebt doorlopen klik je op Opslaan. Vervolgens kom je weer op het overzicht uit waar het onderzoek klaarstaat. Je hebt tot de startdatum nog de mogelijkheid om aanpassingen te doen.

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0